2020年5月13日

談談我的博客生涯、SEO 及 2020 年統計數字的有趣發現

淺談我的博客生涯、SEO 及數據演繹


寫 blog 大大話話都寫咗十幾廿年,最初純粹係記低自己嘅所見所聞同分享遊記,當時正值 Yahoo! Blog 大盛時期,也是 60 天旅行換 10 萬字遊記之時。與此同時,2002 年開始,我亦製作咗屬於自己嘅遊記網站:KCgoTravel.com。推動我繼續寫嘅原因除咗係儲落一班讀者外,來自素未謀面嘅人嘅留言都係一大動力。一直以嚟寫 blog 嘅方向都冇咩大改變,認為寫好一篇文章就夠好了,直到旅行去多了、抑或懶了、抑或多了執相時間、抑或開始有專欄寫短小的旅遊散文稿,抑或轉咗工忙咗,慢慢由寫有連續性的遊記變旅遊散文。大約兩三年前因為唔記得續 domain,於是索性放棄 KCgoTravel.com,只留 blogspot。

我有做 SEO 嗎?

因為工作關係,接觸了一些所謂的 SEO 技巧,好像是如何寫一個吸引的 blog 文標題、如何寫好 blog 文的第一段、如何寫「如何」、如何 Google Trends(其實上 FB 同有啲八卦朋友就足夠)、如何 seeding / backlinks / keyword planning / console / h1 h2 h3 heading 等等,那時候反而是我寫得最少,因為我覺得遊記不是實用文,我也不特別喜歡寫攻略文,我的旅程更愈來愈少攻略元素,非常隨性。不過,統計數字又好似說明了一些事實。


看數據 總有有趣發現

既然近年遊記都寫少了,就多了看 blog 文的統計數字,試下按工作的心態去寫,反正各種題材都寫點吧!2020 年年頭時間,大家都多了上網,究竟會分薄瀏覽,還是有利瀏量?除此之看,看看幾篇熱門文章由開站至今的數字,都有幾個有趣發現。

1. 如果按「開站之來 All Time」的統計數字看,《法國普羅旺斯【沉醉薰衣草之海】全攻略》獲得最多瀏覽,特別之處係每年 1 月都獲得「瀏覽高峰 (spike)」:原來香港人普遍半年前就準備法國薰衣草之旅



2. 我在 2012-16 年期間常常去泰國,特別係泰北,之後寫了多篇文章;All Time Top 10 中有 4 篇都係關於泰北的行程、攻略和「要做的事」
3. 過去一年的瀏覽數字中,發覺清邁的文章只剩一篇在 Top 10,是 2016 年當年我的新推介景點 《【藝。文。清邁】行程推介:清邁人的避世桃園 Mon Cham (Mon Jam)》。可見「日韓台泰」都是要快要新!

4. 近一年最多瀏覽的是《格魯吉亞: Tbilisi 第比利斯 行程建議及市內交通介紹》,舊年寫的,今年年頭寫了一篇《高加索小國【格魯吉亞 8 天建議行程及交通攻略】一文介紹》,相信慢慢會追上



5. 睇睇最近 3 個月抗疫期間的 search console,看看有幾多人 Google 了甚麼上來 blog?
竟然係「古吉拉特邦」「gujarat 印度」最為熱搜,估計原因是華文資料偏少,基本上你 search 得,我的文章都會在第一版出現之餘,你都會 click。(其實我寫得好少,亦無寫攻略)
其次為「格魯吉亞」「第比利斯」「georgia 自由行」「巴斯克旅遊」「金安寶神殿
以上 7 個熱搜關鍵字,除了「格魯吉亞」「georgia 自由行」外,其餘的都能擠上第一版出現



6. 最近 28 日出現 2 個奇怪的「瀏覽高峰 」,我解釋不到。有兩篇在 2009 年發表的文章,突然於短時間內獲得近千瀏覽,分別係:《寫在德國漢莎航空的機上》《拆掉香港
兩篇都算係純文字、非攻略、沒有任何考慮之下寫的



好想回答文章開初的問題,究竟我應該有技巧地利用 SEO 的技巧寫文章嗎?
假如一開始就係寫遊記起家,但又想用 SEO 增加 organic reach 的話,不妨遊記照寫,文中加強 html coding 的 title tag,即係畀返個細 title,title 最好寫到 search terms / keywords,例如景點名;第二點,可以喺文中提到之前寫過的詞語,再連結到之前相關的 blog 文,盡量減低 exit,即係留客技巧。

引申到下一點,心理及期望管理。事實上上 Google 搵料 9 成半就係搵答案,所以假如你係分享遊記的話,又好難回答到「德國火車證 邊度買」呢類問題,所以如果你有時間的話,寫一兩篇相關的攻略文,一來可以喺遊記第一段就已經有連結指去該一篇攻略,又或者叫讀者 scroll 到文中某位置直接睇文,管理好讀者期望,減低即時離開的機會。

二來,我真係想知攻略文是否真的有更高嘅 views,於是寫一兩篇睇睇效果,其實都係一個好好試驗方式。以我自己經驗來說,攻略文的確多人睇,係好穩定嘅流量;如我上部分提到嘅一篇《法國普羅旺斯【沉醉薰衣草之海】全攻略》經過咁多年,更可以留意到每年嘅 pattern,呢一點,係非常寶貴,係行業知識,「微型 big data」就係咁靠自己個 AI 演繹出來,隨時可以興趣變事業!



沒有留言:

發佈留言