2020年7月24日

寫在 Taylor Swift 第八張專輯《folklore》發行前 12 小時:2020 年還有甚麼可以期待?

今篇用了香港口語寫,台灣 / 星馬的朋友,不好意思喇!



我知呀~ 妳聽日有新歌新 MV 《Cadigans》嘛,好平常啫,妳成日突然間出首專輯之外嘅歌啦,但係當我詳細睇內容,原來係同日推出新單曲、新MV,同 ... 新專輯!What?!「Lover 時代」已經告一段落?!一年咋喎!呢個女人,好痴線!

一個「時代」嘅終結,總有一種失落感覺,似話你知「你又老咗」。美國流行歌手嚟講,Taylor Swift 算多產,第一隻大碟現身於 2006 年,通常隔一年就推出新碟,十幾年喇,由美國鄉謠 American Country、流行鄉謠 Country Pop,到無懸念嘅流行曲曲風,我算係由美國鄉謠中段開始聽,同好多十幾歲妹妹仔一樣,好鐘意佢寫嘅歌詞,你當我係一個阿叔用音樂做回春藥啦!無論真情定假意,我同啲妹妹仔一樣,都鐘意佢為歌迷所做嘅準備;雖然有啲位好似好計算,但又好似好真咁,呢種心態,我諗係 fans 先會明,而我發覺好多時都同 Swifties 都差唔多嘅 sense,講咁多,都係想講我同啲妹妹仔 connect 到啫。

十幾歲出道,一成年就走入成人世界嘅名利圈、頒獎台,拿下「年度最佳專輯」等等大獎。努力寫歌,廿幾歲人,就已經實現咗好多歌手嘅夢想,亦開始關注音樂事業以外嘅議題,2018 年終打破政治立場嘅沉默,喺當年美國中期選舉中,表態支持所屬州份田納西州嘅兩位民主黨候選人。喺紀錄片《Miss Americana》裡面,更令人見到,當時呢個二十幾歲嘅偶像對於政治取態與表態嘅掙扎與阻力。有睇過呢部紀錄片嘅人(我估計只有 fans 先會睇),都應該會記得有一幕,可謂完全演繹返你舊年仲會同啲「藍家人」討論 / 爭辯嘅情境。我好欣賞佢嘅音樂才華同智慧,而家嘅年青人真係好多叻仔叻女,回想我 30 歲嘅時候,一定冇而家年青人咁認識社會。喺呢部紀錄片中,最重要嘅訊息就係無論你係咩崗位,都應該運用你嘅影響力,去為自己所相信嘅價值努力。喺 Taylor Swift 嘅例子,甚至係美國 country music 界(唔講流行樂壇,係因為 country music 嘅受眾更保守、更右翼 ... 或者可理解為「藍」更傳神),即使有好多人警告過,你可能會落得 Dixie Chicks(哈!我又有聽!)嘅下場,但佢都堅持發聲,因為發聲係對抗強權同作出改變嘅重要一步(喺 Taylor 嘅 case 嚟講,係唱片公司 Big Machine、新唱片公司 Universal、各大音樂串流供應商等等)!喺中華人民共和國香港特別行政區,有位老不死話要放棄兩代年青人,Taylor Swift 喺《Only the Young》就咁樣回應:

They aren't gonna change this
We gotta do it ourselves
They think that it's over
But it's just begun

事實係,Taylor Swift 效應之下,年輕選民大幅增加,但最後仍不敵田納西龐大嘅傳統陣營,選出咗支持剝削、支持歧視嘅候選人。《Only The Young》咁講:

You were outnumbered, this time
... Only the young, Only the young can run, so run, and run

2019 年強勢推出嘅《Lover》,其實我並冇特別鐘意,其中一個原因,我諗係隻碟嘅整體風格幾 colorful、幾開心,但作為香港人,2019 年有乜嘢值得開心丫?!2020 年 7 月23 號嘅夜晚,知道呢個女人突然會喺十幾個鐘之後出新 full length album,而個唱片係 in the woods 嘅灰暗同未知,好有鄉謠感覺,好有《Safe & Sound》個感覺,直覺我會好鐘意!

Taylor 喺 IG 上咁樣講:(大概意思)今年夏天,我所有計畫都沒有在預期中執行,但有一件不在計畫中的事,就是發行第八張專輯 ... (最鐘意一部分嚟喇)我哋身處嘅呢個時間,冇嘢係肯定,直覺同勇氣話我知,如果你做緊一件你熱愛嘅事,你就要將佢實現!

呢番說話,勁有感。Taylor Swift 音樂上好多嘢都好有計劃,簡單如今年出碟,基本上上年就要做巡迴演唱會,以呢個女人為例,佢都算多搞作,耐唔屎就有啲新計劃,以維持人氣,但今年令佢明白,人生有好多嘢都計畫唔到。我諗呢一年對香港人嚟講實在沉重,對整個世界嚟講,疫症就好似一下當一頭捧喝,有好多事你係計畫唔到,做啦!盡做啦!

"There are still good things in 2020 "

沒有留言:

發佈留言