2014年1月27日

法國普羅旺斯【沉醉薰衣草之海】全攻略(2020 年更新資料:節慶 / 一日團 / 價錢)

法國普羅旺斯【沉醉薰衣草之海】全攻略(2020 年更新資料:節慶 / 一日團 / 價錢)


令人難以忘懷的氣味與顏色,總想找機會再去感受,滿山的一片紫,就算關上了車窗仍瀰漫身上的香氣,不是北海道的人工美,是法國普羅旺斯的薰衣草田。

每年六至七月是法國南部普羅旺斯(Provence)薰衣草盛開的季節,遍山無邊際的「紫色地毯」就出現在 Sault(索村)和 Valensole(瓦朗索爾)這兩個地方。說來有點奇怪,來自中港台的華人好像比西方遊客還熱衷!


先講時間。多年前 7月尾到 Avignon,一心要到薰衣草田,找了很多相關資料,但要注意~ 7月尾並非看薰衣草的最佳時候,不是沒有,只是在不同的地方:

  • 地勢較低的 Valensole,擁有大片一望無際的薰衣草田,最好在 6 月尾至 7 月中前往;法國護膚品牌 L'occitane 很多宣傳照都在那裡拍的
  • 如果你在 7 月尾至 8 月才到普羅旺斯,就可以去 Sault(索村)。海拔較高的 Sault,薰衣草遲一點開,在一片廣大的山谷之中,由制高點欣賞花田是 Valensole 沒有的角度。今一篇的攻略文主要介紹 Sault。 


交通

以亞維儂(Avignon)作為旅遊南法的基地是最佳之選,由法國各大城市乘坐火車到 Avignon 都很方便,例如由巴黎出發,最快 3 個小時到達!但要注意火車站名,正正在 Avignon 古城牆外的車站叫 "Avignon Centre",子彈火車 TGV 通常會停靠古城 5 公里外的"Avignon TGV" 站,有巴士連接兩站的。另外,如要租車租駕,城內亦有多家大家熟悉的租公司。要參加 Local tour 的話,城內或網上有眾多選擇,當然旅遊局可以幫到你。

被盛讚為南法最漂亮的山城 Gordes

開始計劃

1. 租車自駕

上文有提過,普羅旺斯有兩大花田的地區,一個是地勢較低會早點收割的 Valensole,另一個是 Sault。不論哪個,最直接最好的方法首推「租車自駕」。
由 Avignon 出發到 Sault,67公里的路並不難找,路線可參考 Sault 的旅遊局的建議:

前往方法
公路:Map Michelin 81, pli 14 (D.1 - D.30 - D.942 - D. 943 - D.164)
我看其他的公路資料,D.942 是最常用的公路。
地圖:http://www.saultenprovence.com/en/culture_and_heritage/sault-2/

租車方面,大型又知名的租車公司(如 Avis, 更可賺取 AsiaMiles)當然可以考慮,較小型而在Avignon 有分鋪的都可考慮。小車,自動波一天的費用最少約 EUR 80 (以 0900 pick up, 1800交車計)。可以先上 Rentalcars 比較選擇適合的車款,要注意,有些租車公司可能要求你最少租 3 天。


2. 參加 local tour (本地團)

做鴨仔當然是最方便簡單不需用腦的方法啦!不過彈性就要犧牲了,你明白的。
Local Tour 通常分 half day 及 full day,而半天亦有分上午或下午,下午團費貴少少。現時物價飛漲,半天都要 EUR 50-70,全日起碼要 EUR 90 了。
時間(每間公司有不同):half day 半天 0900 - 1300 及/或 1400 - 1900

行程通常遠望山城 Gordes、到修道院 Senanque Abbey(即第一張相),亦有旅行團必備的shopping 環節 -- 鳥結糖店,不過現時團種很多,不多介紹,自己查看吧!

要特別注意,local tour 選用的車同團費有莫大關係。我找資料期間,找到一家特別平 (約EUR25-30 /person),此為用大旅遊巴,我個人就不太喜歡,上一段提到的價錢是小車(最多可載 8人)的費用。

手頭上有幾家我在 Avignon 的 local tour 章程,全部都有提供 local tour 及 private tour (下一節會介紹)。
A la Française:以前叫 Provence Réservation,一間我當時去 Avignon 時已經有點知名度的 operator,現時改了名。團方面有不同南部城市出發,Avignon 當然不在話下
Provence Panorama:同樣是家已經營多年的公司
ProVans: 本地人開的小 operator
早前我在 KLOOK 亦有見在 Nice 或 Marseilles 出發的一天團,但由 Avignon 出發,甚至到薰衣草田的團就欠奉,讀者之後可留意。

如何報名?
簡單非常,網上預約,留位,有問題就 email;又或者到 Avignon 的 Tourist Information(位於舊城內)報,上午可報下午團,好方便。
會唔會好易 full?我覺得不會。上次我正值藝術節都不成問題,我們中午到Tourist information,職員還說可以立即 join 下午團。相反,我比較擔心住宿!


3. 包車包司機的 Private Tour

比 local tour 有較大彈性的可以選擇 private tour,即是包車,上次到薰衣草田玩,就採取此方法。
上一部份提過的 tour operators 勻有 private tour 可選,half day (5小時) 價錢 EUR 200 起跳。
出車時間、接送地點、當地景點皆可自由選擇,是自駕遊外,遊花田的最佳方法。
一般 private tour 的車標明可坐 4-8人,4 至 6 個當然最舒服啦!4 人同遊平均一人只需 EUR 60,跟 local tour 差不多,但自由的拍照時間就會較多!

上次我們只有二人同行,於是可以試試碰運氣,在 tourist info 多等另外一對男女,於是自組 private tour,這樣不失為省錢好方法。我們跟司機講好只要花田,不到博物館,也希望到花期已過的太陽花田(太陽花花期較薰衣草早),都一一做到;而且,我們在車上一見到「可褻玩的」花田時,就問問司機可否停下來給我們拍照,司機都佩服我們的瘋狂!

要注意有些 Tour operators 可能除了時間外,還有距離的限制,例如我當時的 private tour 半天不超 150 公里就只是原價,不用額外收費。



4. 公共交通:巴士!

還嫌 private tour 不夠自由嗎?但又不懂開車,怎辦??最後一個方法就是「巴士」。
我們最初的打算是用巴士去享受最真、最寧靜的小鎮,可惜當我 check 了巴士時間表及Sault 的住宿後,就打退堂鼓了。不過近年班次多了不少,雖然至現時(2020 年 4 月)Avignon 和 Sault 是沒有直接巴士前往,但可以在 Apt 或 Carpentras 兩個小鎮轉巴士到 Sault。

有 3 個網站幫到你,包括路線及班次:
https://zou.maregionsud.fr/en/
https://www.france-voyage.com/transport/
https://www.seeprovence.com/buses

Sault 是一個小鎮,如果有時間,小住兩三日其實都十分寫意!



普羅旺斯節日介紹

法國南部最令我最嚮往的是夏天那種熱,讓法國人潛藏骨子裡的熱情和開放都激發出來,看看同一時間出現在普羅旺斯首府亞維儂(Avignon)的亞維儂藝術節(Festival d'Avignon)就能感受。

1. 亞維儂藝術節(Festival d'Avignon)

那一年到 Avignon 全為了看花,一到 Avignon 時發覺熱鬧非常,而且住宿也一房難求,原因是每年 7 月,法國南部這個城市就會被來自世界各地的藝術者和朝聖的人攻陷,全城一到傍晚每個角落都聚了表演者和觀眾,五光十色!不愧為法國最大型節慶之一!

藝術節分為 IN(Festival d’Avignon IN)和 OFF(Festival d’Avignon OFF),
IN 由官方主辦,主要在城內官方的表演場地,如榮譽庭院等需要先購票入場的;OFF 則由眾多表演團體合作參與,主要在城內的街道或任何角落進行演出。

官網:
Festival d’Avignon IN 
Festival d’Avignon OFF

2. 瓦朗索爾薰衣草節(Fêtes de la lavande, Valensole)

還記得 Provence 的兩大薰衣草種植地區嗎?擁有大片花田的 Valensole,就會在每年 7 月第 3 個星期日,在城內的廣場舉辦薰衣草節。當地`人會穿上傳統服飾,跳舞慶祝,市集上當然有大量薰衣草相關產品出售。

只有法文的官網:
Fêtes de la lavande

3. 索村薰衣草節(Fêtes de la lavande, Sault)

有別於 Valesnsole 的薰衣草節,Sault 的日子則是固定為每年 8 月 15 日,可想而知全鎮都會為薰衣草而狂歡慶祝,市集、巡遊或慶祝都不用多介紹,最特別是當日早上 10 點,就有個薰衣草收割大賽(Lavender-Cutting Championship),我未參加過,但單聽名稱都有夠好玩!

抱歉未能找到其官網(到 Provence 旅遊局網頁都有資料,一樣啦!)


延伸閱讀:



61 則留言:

  1. 回覆
    1. 感謝小汀的支持和鼓勵!
      要去南法看花嗎?我很懷念啊!

      刪除
  2. 請問若想前往valensole看薰衣草, 非自駕的話, 是否只能參加local tour ?
    另住宿avignon還是aix-en provence較好呢?
    謝謝指導

    回覆刪除
  3. Hihi~~~
    如果一定要乘公共交通公具的話,不是不可以,只是太太太麻煩了,你要轉幾次車,當中的巴士更是一日一班。要去Valensole還是選local tour,或自駕好了。
    住宿的話,正常來說,Avignon是較多選擇的,假如你喜愛寧靜
    的小鎮風情,Aix-en-provence是不錯的選擇。

    回覆刪除
  4. Hi Kelvin,

    你個blog勁有用呀d資料
    想問問黎緊我7月會去南法睇薰衣草,想問下可以比(約EUR25-30 /person),此為用大旅遊巴,呢個info比我嗎~因為是budget plan 所以想參加呢個~

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi~~ thanks for your compliments~~
      7月去南法,亦都係Avignon 藝術節開始,要訂好住宿啊!
      文中提到的大巴團都係我在當地見到的,不過我就無再搜集更多資料,始終我自己對大巴團興趣不大。見諒。不過如你做緊budget的話,最好都預鬆少少,50-60歐羅/人 很普遍的價錢。
      期待你的分享啊!

      刪除
    2. HI Kelvin,

      今日剛剛參加完local tour都是8人一車,去了薰衣草,太陽花和一個小鎮,其實tour guys說也開始收割了,不同還是有一大花田給拍照~半天也已經很累~ 一人是54eur

      刪除
    3. Thanks x1000!!!!
      多謝回報!通常7月頭就開始收割喇,但我相信你都已經去過唔只一片大花田,真係好懷念~~ 下年,希望我可以再遊南法!
      Kelvin C.

      刪除
  5. Hello,我原定了今年7月尾8月頭到南法看薰衣草,之前也一直沒有做資料搜集,現在看來,這時候的薰衣草已被收割了。原打算由Avignon開車到Sault,是否應打消念頭呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Jacky,
      可以一試!不用打消!今年沒有熱浪,花應該不會提早收割。
      我當時都係7月最後一個星期到達,雖然唔係成個山都係,但都有唔少 (如上面的圖片)。有法國的朋友post相,他們現在開始收割了。
      Cheers!

      刪除
    2. 謝謝!你的blog很有用呀!

      刪除
    3. 過賞了~~~ 歐洲不是寫了很多,但有很多實戰經驗,有問題,即管問!又或者到 ITA國際漫遊協會的forum,有很多高手可以幫你~~ Cheers!

      刪除
  6. Hello, 我原本打算7月尾出發
    今年提早收割?

    回覆刪除
    回覆
    1. "原本打算7月尾出發" 咁而家呢?

      刪除
    2. 唔係你之前講咩?
      2014年7月7日 下午3:40?

      刪除
    3. hello~~ 我之前講??
      你係咪睇錯呀?上面有位Jacky嘅朋友有咁講過,但我都分享過我自己嘅想法:可以一試!不用打消!今年沒有熱浪,花應該不會提早收割。
      我當時都係7月最後一個星期到達,雖然唔係成個山都係,但都有唔少 (如上面的圖片)。有法國的朋友post相,他們現在開始收割了。

      刪除
  7. 個blog d資料好實用呀,我黎緊6月會同2個朋友一齊去avigono 3日,依家做緊search睇到你個blog解答佐我地好多問題,我地一早就報佐fullday local tour 1人要俾成£100,好重皮~_~ 但都好期待睇花海,我地仲有1日未plan唔知達人有無好介紹呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. hihi~~ 過左十幾日先覆,真冇誠意,sorry ar!!!!!!
      100 GBP ... 我諗應該差唔多,半日都6-7百港紙啦~~ 最緊要明碼實價!玩得開心!
      其實Avignon係個好適合做day trip嘅根據地,例如你可以去van gogh嘅故鄉Arles、Orange睇羅馬遺跡、Aix-en-Provence睇靚小鎮,都非常good,而我當時就去左Arles。

      刪除
  8. 如果我打算在八月底去普羅旺斯,我還可以看到薰衣草?今年的花季會幾時結束?

    回覆刪除
    回覆
    1. 八月底... 這個比較困難吧!
      但可能有其他驚喜,你可以向當地旅遊局或民宿查詢。

      刪除
  9. 在 Sault 有哪些好的旅館/民宿可以介紹呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 嗨~~ Elaine!
      我當時沒有住上一晚半晚,所以無法介紹。不過我上了airbnb替你找找,發覺都有不少的選擇,在小鎮的中心區域,可以參考一下:https://www.airbnb.com/s/sault-france?zoom=17&search_by_map=true&sw_lat=44.08922991477652&sw_lng=5.405102926605082&ne_lat=44.09307155626949&ne_lng=5.410531717651224&ss_id=as6o3cci

      刪除
  10. Hi, 我想問如果想book private tour睇薰衣草,可以0係邊度book?
    另外, 如果想去酒莊,你有咩邊個地方建議同埋係咪都prefer private tour?
    thanks !!

    回覆刪除
    回覆
    1. Hihi~~ join local tour的話,其實簡單到係住宿的酒店/旅館已可book,另你亦可到各大tour operators join, 而我就係由tourism center 安排。
      我未去過南法嘅酒莊,有飲開酒的話可能有自己的喜好吧!酒莊其實比薰衣草田仲難以public transport 去,所以如果真係要去,join tour啦!

      刪除
  11. 決定本月27至30號到Provence, 請問在段那日子往Sault去,可以看到已盛開的薰衣草嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Denise, 咁遲先覆,請唔好介意~ Sault的薰衣草比 Vaucluse遲開,不過都已經開左!下年~~ 我再去!

      刪除
  12. 你好,巴士路線網是法文,我不懂看。
    想問問有沒有英文版?
    另外,如果參加local tour 大約會逗留多久在薰衣草園?
    因我主要目的是到薰衣草園,但看local tour大都有很多其他行程在內。
    謝謝解答!

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Gloria~~ 我也不懂法文,但也會用那個路線網,印象中,巴士站/旅遊局也有簡單的路線單張取。又或者,send email過去Avignon的旅遊局,他們挺好的!
      local tour的話,你可以問一下operator,因為我的是private tour,想留長一點也可以。

      刪除
    2. 好的,謝謝。
      另外,如果不懂駕駛而又想到普羅旺斯看薰衣草的話,與那個城市排在一起比較好(值得參觀+交通方便)? 巴黎的地理位置好像太遠了,想問你當初遊法國的行程是如何?

      刪除
    3. Hi~ 住Avignon最好,最多巴士、最多travel agents,本身亦係一個好靚嘅古城。我去過好幾次法國了,去Provence 一次,行程其實唔太特別,我一早到巴黎之後,即轉TGV火車直接落Avignon,之後再上返巴黎,第二日又搭車去St. Malo,跟住再去Mount St. Michel,之後返巴黎留多一日,就出發去西班牙。

      刪除
  13. 你好, 我和同行朋友都不會駕車, 到南法旅遊可行嗎?
    雖然說薰衣草團可以參加LOCAL TOUR,
    但其他交通 eg. 普羅旺斯到蔚藍海岸, 或是蔚藍海岸中間的交通會很麻煩嗎?
    我在想還是明年先去greece好了, 等過幾年考了車牌才去南法...加上近期法國安全又不太好
    可是我很喜歡薰衣草呀t^t

    回覆刪除
    回覆
    1. hihi~~ 看看我!我也是不會駕車的份子,除了local tour,上文亦有提及使用公共交通的可能,雖然往薰衣草的地方的班次「稀少」,但始終是有的。
      至於法國其他地方的地方,我相信不會有大問題的。下年夏天,我打算再遊南法呢!

      刪除
  14. Hi Kelvin,想問下你當時到達巴黎係咪早上7:00?你係直接去Avignon?點去?大約要坐幾點車物趕得切?Thxxx

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Ceci~~ 其實一日之內有好多TGV火車到Avignon架,所以唔駛擔心,Paris去Avignon三個鐘,即使中午先由Paris出發,下午4點都可到Avignon喇!如果係7-8月,10點先天黑,大把時間玩!一定趕得切!
      我當時係一早火車抵巴黎,再火車過TGV。你今年會去嗎?
      我今年原本打算再去,但可能腦細唔畀我放 ... poor

      刪除
  15. 你好 !你個BLOG好有用呀!
    我打算6月3日去南法3天, 但係我同旅伴都唔識揸車
    我地想去 薰衣草田同埋聖十字湖Gorges du Verdon 玩canyoning
    打算join local tour,但相關資料唔多
    想問應該搭TGV到Avignon定係尼斯 開始行程?
    這樣的行程安排可以嗎? 有沒有local tour可以推介呢?
    謝謝kelvin大大

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Elaine,
      好奇怪呀~~妳的留言掉進垃圾桶!我找了幾分鐘先搵得番!多謝妳先~~
      由巴黎出法,去Avignon先啦,夠直接,先到Avignon,再到Nice會順一點,其中可在Avignon先join local tour再南下Nice。
      Local Tour 我就冇推介,因為我上次係包車玩,不過去到當地(古城裡面的information)都有好多/好多介紹。
      原本打算今年7月再去,但無法成行喇!好可惜。

      刪除
  16. 你好 !你個BLOG好有用呀!
    我打算6月3日去南法3天, 但係我同旅伴都唔識揸車
    我地想去 薰衣草田同埋聖十字湖Gorges du Verdon 玩canyoning
    打算join local tour,但相關資料唔多
    想問應該搭TGV到Avignon定係尼斯 開始行程?
    這樣的行程安排可以嗎? 有沒有local tour可以推介呢?
    謝謝kelvin大大

    回覆刪除
    回覆
    1. Elaine, 唔知妳準備好未呢?
      個人覺得最好都係由Avignon參加local tour, 因為算係旅遊南法嘅中心,妳所講嘅都會有團去,可以上網睇下有咩團種,自己大概有個idea先,去到再格價,睇下有冇LAST MINUTE OFFER。
      我本身join嘅算係private tour,所以畀唔到意見妳,唔好意思!

      刪除
    2. Thanks Kelvin
      耐冇check email 所以遲左覆 sorry
      我報左local tour,搵左好耐先有valensole加聖十字湖既tour
      我6月2號去到 有d早 希望睇得到啦��

      刪除
  17. Would you plz share us the bus schedule from Avignon to Sault and vice verse.
    The websites' links mentioned in your post are not available any more.

    回覆刪除
    回覆
    1. 此留言已被作者移除。

      刪除
    2. My visiting planing is:
      Aug/7, Paris-> Avignon by TGV;
      Aug/8 morning, Avignon -> Sault by bus;
      Aug/8 afternoon, Sault -> Avignon by bus;
      Aug/9, Avignon -> Paris by TGV

      刪除
  18. Hello,
    好感謝你既資料分享!我想問既問題同想知既野,睇完你篇野全都解答了!!
    Lydia

    回覆刪除
    回覆
    1. Thanks Lydia!
      最近公事繁忙,遲左回覆 ... 多謝妳留言支持!

      刪除
  19. 仲想請教下,如住係Sault,可望到薰衣草田嗎? 或者walking distance內去到嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 以我去Sault短短的時間,Sault鎮係可以以高角度欣賞薰衣草田,而walking distance亦可以行到去田,但D田真係好大好多,所以如果你冇(at least)單車的話,都幾難去得入一D。
      希望幫到妳!

      刪除
  20. Hello Kelvin,

    請問我即日之內可用這方法到達 Sault?煩請指教
    Paris - Avignon TGV Station - bus to Avignon Ville station - bus to Carpentras - bus to Sault

    Best regards
    Carrie

    回覆刪除
    回覆
    1. 此留言已被作者移除。

      刪除
    2. 您好!Kelvin

      請問我是否需要留係 Avignon2-3天 及 搭乘 巴士到Sault 行程比較合適?或我搭乘火車方法 錯誤?謝謝指教😊

      刪除
  21. Hello Kelvin~
    我打算7月底去南法,想問到時係Sault定Valensole睇花較好?另外,如果以Avignon為據點去day trip方唔方便丫?如果想同人拼車可以為邊度搵partner? thx thx:)

    Kammy

    回覆刪除
  22. Hello Kelvin~
    我打算7月底去南法,想問到時係Sault定Valensole睇花較好?另外,如果以Avignon為據點去day trip方唔方便丫?如果想同人拼車可以為邊度搵partner? thx thx:)

    Kammy

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Kammy~~
      Sault同Valensole係兩個唔同地貌的地方,前者有多少少山景做backdrop,後者位處較高,會見到一大片的花田,花田與藍天相接!不過老老實實,我未去過Valensole。
      Avignon去Sault會方便少少,有較多local tour、自駕的話又近少少。
      拼車?去hostel!or 你可以考慮跟團local tour。
      :D

      刪除
    2. 忍不住要搭爹,我剛剛從 Sault同 Valensole 回來,Valensole 現在已經開始收割,7月尾恐怕已經太遲,不過今年Sault的花期遲了,7月頭去的時候還未盛放,有可能7月尾還有剩。另外,我去Valensole的時候薰衣草+太陽花同時盛開,遊人(尤其強國人)相當多,相反Sault市鎮內遊客多,花田反而很少人。同時亦要留意,Abbaye de Sénanque (這篇文章上面數下來第三張照片)今年適逢五年一次清田,寺院外光禿禿,我去到只是失望而回。

      刪除
    3. @Desafinado
      @Kammy
      多謝Desafinado的補充,原本都唔知點算,未能提供2016年最新資訊,多謝再多謝!
      希望我可以用妳提供的資料啦!

      刪除
  23. Hi HelloWorld,

    請問到達 Avignon TGV station後,是否有巴士前往 Carpentras? 謝謝您��

    Carrie

    回覆刪除
    回覆
    1. HelloWorld??
      TGV station其實都幾四野無人的 ... 有租車公司!同巴士去舊城。
      巴士站的話,都一樣,返舊城,城牆外的巴士站搭。

      刪除
  24. Hello Kelvin,

    謝謝你的分享,好實用。
    想問下你意見,我將會7月尾和3位朋友一齊去南部,行程諗住由巴黎去馬賽,之後去普羅旺斯留一日,再返馬賽留多2日,這樣安排好嗎?
    還想問喺馬賽搵B&B 應該揾邊附近好呢?
    最後如果想去埋nice,夠時間嗎?
    謝謝!
    Kathy

    回覆刪除
  25. Kathy, 我會順路由Avignon再落馬賽,唔會專登先到馬賽。慳程車。
    不過我未去過Nice,答唔到你,但我所知Nice唔夠Avignon咁好睇/好玩。

    回覆刪除